وبلاگ رسمی کتابخانه عمومی تفتان شهرستان خاش

تازه ترین مطالب و اتفاقات داخل کتابخانه را می توانید در این وبلاگ مشاهده بفرمایید

وبلاگ رسمی کتابخانه عمومی تفتان شهرستان خاش

تازه ترین مطالب و اتفاقات داخل کتابخانه را می توانید در این وبلاگ مشاهده بفرمایید

مسوول کتابخانه
جمشید یارمحمد زهی
آدرس کتابخانه:
خاش بلوار معلم، مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد
شماره تماس: 33715870
ارتباط با مسوول کتابخانه:09156363048
شرایط عضویت:
1: همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه
2:مبلغ 2500تومان برای
افراد بالای 14 سال و 1500
تومان برای افراد زیر 14 سال
3: عکس رایگان، در محل کتابخانه
گرفته می شود.
دیگر شرایط تخفیف: هنگام مراجعه به کتابخانه به اطلاع میرسد.
شرایط امانت: هر عضو می تواند 5 نسخه کتاب را
بمدت 14 روزبه امانت ببرد و در صورت
نیاز(از طریق تماس یا سایت کتابخانه های عمومی
یا مراجعه به کتابخانه) تمدید نماید.
سایت کتابخانه های عمومی کشور: samanpl.ir
ساعات کاری کتابخانه تفتان:
بجز ایام تعطیل همه روزه از ساعت 7 صبح الی 13
منتظر حضور شما هستیم.


دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

سی وهفتمین نشست کتابخوان

سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۳۲ ب.ظ

با سلام خدمت اعضای محترم کتابخانه تفتان

به اطلاع می رسانم نشست کتابخوان در زاهدان پنج شنبه 29 مرداد ماه

با حضور نویسندگان ، مسوولین ، کتابداران و... برگزار شد که عکس های آن در ادامه مطلب 

می باشد . هدف از بیان این مطلب تقاضای شرکت اعضای محترم کتابخانه می باشد که نشست بعدی 31 شهریور در زاهدان  برگزار می شود

در صورت متقاضی بودن می توانید با شماره تلفن 33715870 در ساعات اداری تماس بگیرید تا از جزئیات این طرح کاملا آگاه شوید.


با تشکر معینی زاده








در ضمن از معرف برگزیده در همان جلسه تقدیر و تشکر بعمل می آید.

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

 .

سی وهفتمین نشست کتاب خوان کشور در زاهدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان ؛ سی وهفتمین نشست کتاب خوان عصر روز پنجشنبه از ساعت 17 الی 19 و با حضور کتابداران ، نویسندگان، اصحاب رسانه ، هنرمندان وعلاقمندان به کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات راه و شهرسازی استان برگزار شد . در این نشست 12 کتاب توسط چهار نویسنده و هشت نفر از کتابداران و کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان معرفی و ارائه گردید
1-     کتاب نی ناله ها 
 مختار حقیقیت یکی از شعرای استان اولین ارائه دهنده در این نشست بود،نویسنده کتاب نی ناله هاگفت : این کتاب شامل غزل ، مثنوی، ترجیح بند، قصیده، قطعه، چهار پاره ،دو بیتی و مسمط می باشد که با مقدمه عباس باقری توسط نشر فتوح چاپ گردیده است وی افزود اشعار این کتاب در سه بخش و با مضامین عرفان ، اخلاق، علوم اجتماعی و تصویری از صحرای کربلا ، جنگ تحمیلی و آفرینش های خداوند در کیهان و زمین و توصیف بهار نگاشته شده است.
 
2-     کتاب نوشته بر دریا
کتاب نوشته بر دریا نوشته شفیعی کدکنی  کتاب بعدی بود که توسط علیرضا رضایی از نویسندگان  استان معرفی گردید
رضایی گفت : این کتاب از منابع و متون کهن ادبی از جمله تذکره الاولیا و نورالعلوم و رساله ای در ذکر شیخ ابولحسن خرقانی و نوشته  های شیخ نجم الدین رازی گرد آوری شده است
وی ادامه داد متن این کتاب بقدری ساده و دلنشین است که می توان آنها را دیوان اشعارنویسنده  نامید و نگاه سورئالیسم را در محتوای سخنانش جستجو کرد.
عضو کتابخانه های عمومی زاهدان ادامه داد سخنان ابولحسن خرقانی در شاعران بزرگی چون مولانا ، سنایی وعطار تاثیر گذار بوده است .
3-      خاتون عشق
 سیده طاهره عسکری کتابدار بخش کودک کتابخانه آیت الله کفعمی خراسانی زاهدان ، سومین نفری بود که به معرفی کتاب پرداخت وی در باره این کتاب گفت : کتاب بانوی عشق به قلم خانم زهرا زواریان نوشته شده وتوسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است .
عسکری ادامه داد: این کتاب داستان زندگی مادر بزرگوار حضرت  امام زمان (عج) را بیان می کند و دارای درونمایه ای مذهبی است و در سه فصل نگاشته شده است که بخش اول و دوم این کتاب از پرداخت خوبی برخوردار است اما در بخش پایانی نویسنده دچار کلی گویی شده است.
4-     منظومه قرآنی
 
ابراهیم شایان نویسنده کتاب منظومه قرآنی در معرفی کتاب خود گفت :این کتاب طولانی ترین قصیده ادبی در تاریخ ادبیات ایراناست که دارای  560 بیت می باشد و از همه سوره های قرآن به ترتیب فهرست سوره ها چند آیه انتخاب و ترجمه آنها را به نظم در آورده ام  وی افزود این کتاب تا کنون سه بار تجدید چاپ گردیده است .و در دیدار مقام معظم رهبری با شعرا به ایشان اهدا گردیده است
 
5-     هویت و الگو

کتاب هویت والگو   نوشته صادق کوشکی توسط مجتبی جهانتیغ ارائه گردید .وی در خصوص این کتاب گفت : این کتاب را می توان به 5 بخش ذیل تقسیم کرد 1- بازنگری در مفهوم الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، 2 مولفه‌های هویت ایرانی در الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، 3 انقلاب اسلامی و تأثیر آن بر تحول هویت فرهنگی، 4 انقلاب اسلامی و مفهوم توسعه فرهنگی  5 انقلاب اسلامی نماد توانمندی تمدن سازی اسلامی. وی ادامه داد در این کتاب مولفه‌های تمدن‌سازی مبتنی بر واقعیات هویت ایرانی ـ اسلامی عنوان شده است. ضمن آن‌که اگر در جامعه‌ای هدف تمدن‌سازی باشد، باید به علوم انسانی توجهی ویژه شود
 
6-     علی زیبا ترین سروده هستی  نوشته شهید دکتر چمران 

این کتاب توسط فائزه فرازمند کتابدار کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی خراسانی ارائه شد وی در معرفی این کتاب گفت : این کتاب در سه فصل نگاشته شده است و نویسنده در فصل اول به بحث ذکر خدا و عدالت علی می پردازد که یکی از اصول تربیتی در اسلام است .
فرازمند ادامه داد فصل دوم و سوم این کتاب به حکومت و قضاوت های  حضرت علی (ع) اختصاص دارد و روایات و داستانهایی از شیوه حکومت و قضاوت آن حضرت را بیان می کند .
 
7-     تفکر ،فرهنگ و ادب، تمدن  

کتاب تفکر ، فرهنگ و ادب ، تمدن  نوشته اسماعیل شفیعی سروستانی ، بعنوان هفتمین کتاب ارائه شده در این نشست توسط صادقه کامبوزیا مسئول کتابخانه عمومی استاد کامبوزیا معرفی شد .
کامبوزیا گفت : این کتاب در شش فصل در ابعاد گوناگون فرهنگی  نگاشته شده است.
وی فرهنگ و تمدن،مقام آدمی،اعمال و نحوه زیستن در دنیا و رابطه انسان با خالق هستی و همچنین دریافتهای اساطیری و دینی را از مهمترین موضوعات مطرح شده در فصل اول و دوم این کتاب بیان کرد و ادامه داد نویسنده این کتاب در فصلهای سوم تا ششم نیز بحث تفکر ،عدالت،مدینه فاضله از دیدگاه ادیان مختلف و جهان در عصر غیبت را مورد بررسی قرار می دهد .
 
8-     مجموعه اشعار پروین اعتصامی

کتاب مجموعه اشعار پروین اعتصامی توسط کتابدار کتابخانه عمومی امام حسین (ع) بعنوان هشتمین کتاب نشست سی وهفتم معرفی شد .
سماوکی کتابداری را یکی از ویژگیهای پروین دانست و گفت : وی مدتی کتابدار کتابخانه دانشرای عالی تهران بوده است کتابداری ساکت و محجوب که بسیاری از مراجعه کنندگان نمی دانستند او همان شاعره بزگ و معروف است . وی افزور اولین دیوان اشعار پروین در سال 1314 به چاپ رسید .
سماوکی اشعار پروین را در عین تلخی ، متین خواند و ادامه داد اشعار این شاعره ایرانی به نفع مردم و در نکوهش عملکرد حاکمان و ماموران حکومتی بیان شده است
 
 
9-      تربیت کودک بدون کتک زدن یا لوس کردن

کتاب تربیت کودک بدون کتک زدن یا لوس کردن نوشته الیزابت کرری توسط کتابدار کتابخانه استاد کامبوزیا بعنوان دهمین کتاب در این نشست ارائه گردید .
غفاری گفت : کتاب تربیت کودک بدون کتک زدن یا لوس کردن در شش فصل به بیان شیوه های مختلف تربیتی کودکان بدون کتک زدن  ویا لوس کردن می پردازد . وی آگاهی بخشی از ارزشهای شخصی والدین ، انتظارات معقول از فرزندان خویشتن پنداری و... را از مهمترین مباحث مطرح شده در این کتاب عنوان کرد .
 
10- چگونه کودکان و نوجوانان را به مطالعه علاقمند کنیم
 
کتاب چگونه کودکان و نوجوانان را به مطالعه علاقمند کنیم نوشته ماشاءالله کاربخش راوری توسط رئیس کتابخانه امام حسین (ع) به علاقمندان کتاب و کتابخوانی معرفی گردید .
سیده اعظم موسوی گفت: از آنجایی که فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما هنوز جایگاه خود را به دست نیاورده است باید میل و رغبت به مطالعه را در کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم و برای این منظور کتاب چگونه کودکان و نوجوانان را به مطالعه علاقمند کنیم می تواند راهنمای خوبی باشد .
موسوی ادامه داد این کتاب شامل چهار فصل می باشد که فصل اول آن ضرورت مطالعه و کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان را مورد بررسی قرار می گیرد ، فصل دوم نیز به نقش خانواده در مطالعه و یادگیری کودک و نوجوان اشاره داردو به خانواده ها توصیه هایی برای برنامه ریزی مناسب ارائه می دهد .رئیس کتابخانه امام حسین (ع) ادامه داد فصل سوم این کتاب به نقش مدارس و آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ مطالعه اختصاص دارد ودر فصل پایانی نیز به جایگاه کتابخانه های عمومی در سایر کشورها اشاره می شود وی سخنان خود را با ذکر این جمله از سقراط "که جامعه وقتی سعادت و فرزانگی می یابد که مطالعه کار روزانه اش باشد" خاتمه داد .
11- کتاب ریشه ها

کتاب ریشه ها نوشته الکس هیلی ترجمه علیرضا فرهمندتوسط حامد زارعی کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان معرفی گردید .
زارعی در باره این کتاب گفت : ریشه ها یک واقعیت تاریخی است که نویسنده در قالب  رمان ارائه میدهد وبه زندگی سخت سیاهان آمریکا می پردازد .وی ادامه داد در بخش اول این کتاب با فرهنگ و رسوم انسانهایی آشنا می شویم که به غلط در تاریخ غرب وتوسط  عده ای ازروی غفلت و عناد آنها را از جمعیت انسانها خارج کرده اند و می پندارند اینان به سبک حیوانات و بصورت غریزی زندگی می کنند. زارعی ادامه داد این کتاب دارای پنج قسمت است که در هر قسمت با دوره ای از زندگی قهرمان داستان آشنا می شویم .
 
12-پشت پرده تشکیلات بهائیت 

کتاب پشت پرده تشکیلات بهائیت بعنوان آخرین کتاب ارائه شده در سی وهفتمین نشست کتاب خوان بود این کتاب که جلدسی و سوم از مجموعه کتابهای نیمه پنهان است توسط محمد اصغری معرفی گردید . وی گفت :این کتاب به روایت بهزاد جهانگیری و نوشته سعید سجادی می باشد که توسط دفتر پژوهشهای موسسه کیهان منتشر گردیده است .اصغری ادامه دادمجموعه کتابهای نیمه پنهان ابتدا به صورت مقالات پراکنده و باعنوان پاورقی به منظور جلوگیری از جعل اخبار و تاریخ نگاری دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی در روزنامه کیهان منتشر شده است و پس از گرد آوری و تجمیع به صورت مجموعه ای به نام نیمه پنهان چاپ گردیده است که جلدسی و سوم آن پیرامون فرقه بهائیت و تشکیلات آن می باشد .

 
  • جمشید یارمحمدزهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">